Searching

Bij mijn laatste sollicitatiegesprek werd ik bestempeld als als een zoeker.

Nu word ik niet graag in vakjes gestoken, maar dit etiquette beviel me wel. Ik zie het als een waar compliment.

Mijn zoektocht naar happiness houdt mij open van geest…

en zo kwam ik onlangs bij het lezen van ‘ Denken als Leonardo da Vinci ‘. Een boek geschreven door Michael J. Gelb.

Waarom lezen?

We gebruiken allemaal maar een fractie van ons ‘intellectuele vermogen’… onze hersens dus. Het boek leert ons hoe we onze verschillende soorten intelligentie verder kunnen ontplooien. ’t Is een heel praktisch boek vol tips en oefeningen waarbij je leert denken volgens 7 principes:

1. Nieuwsgierigheid  –> zoals een kind naar de wereld kijkt
2. Ervaring  –> durven ondervinden en leren uit je fouten
3. Zintuigen –> zien, horen, ruiken, smaken en voelen
4. Onzekerheid –> het is oké om niet over alles controle te hebben
5. Logica vs. verbeelding –> denken met beide hersenhelften
6. Lichaam –> streven naar gratie, handvaardigheid, conditie en houding
7. Systeemdenken –> alles is verbonden met elkaar

Ik ben alvast begonnen met 100 vragen neer te schrijven in mijn splinternieuw dagboek. Straks zet ik mijn eerste Mind Map op papier, leer ik schetsen voor beginners en download ik wat nieuwe jazz muziek.

No time like the present!

There are no comments on this post.

Geef een reactie

