Anti-stress tip 5: Dit is de dag

Als kind was ik eens een weekje op bezoek bij familie in Duitsland. Elke dag, voor het avondeten, zongen ze:

Dit is de dag, dit is de dag, die de Heer ons geeft. Wees daarom blij, en zing verheugd. “

En op één of andere manier is dit liedje mij altijd bij gebleven…
Nee, ik ben niet gelovig, toch zeer niet katoliek gelovig. Maar daar gaat het ook niet om:

Het gaat over leven in het Nu. Niet morgen, en niet gisteren. Als ik stress heb, lig ik vaak nog uren te piekeren over alles dat ik nog zou kunnen doen…
Ik moet mezelf dan keer op keer terug in het moment halen.

En proberen genieten van elke nieuwe dag.

There are no comments on this post.

Geef een reactie

